Wednesday, May 16, 2012

Plan de afaceri: centru de consiliere profesionala si planificare a carierei

Urmatorul exemplu plan de afaceri birou de traduceri a fost facut folosind urmatorul model tip de plan de afaceri. Va sugerez sa-l consultati inainte de a va construi propriul dumneavoastra plan de afacere si de a citi exemplul de mai jos.




I. Cuprinsul planului de afaceri
I. Cuprins
II. O descriere generala a afacerii
III. Produse si servicii
IV. Plan de Marketing
V. Plan operational
VI. Management si organizare
VII. Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare
VIII. Plan financiar
IX. Informatii utile

II. O descriere generala a afacerii

Firma S.C. “Consilierea magica” S.R.L. s-a infiintat in 02.02.2010, cu un capital intergral privat de 500 de lei, inmatriculata in Registrul Comertului cu nr.Z xx/xxxx/2010, cod unic de inregistrare R xxxxxx. Obiectul principal de activitate al societatii il reprezinta oferirea de informatii si consiliere de cea mai buna calitate si de ultima ora astfel incat sa ajunga lider de piata in zona respectiva.

III. Produse si servicii

Serviciul de baza este reprezentat de consilierea in sine, sedinte de consiliere si worshopuri. Acesta include materiale de studiu imprimate sau electronice, testarea aptitudinilor.
Calitatea produsului este oferita de cei care presteaza consilierea; acestia avand multiple participari la cursuri inclusiv in afara tarii, dar si supervizari. Totodata ei beneficiaza de experienta vasta in domeniu. Atuurile acestor servicii reprezinta modalitatile inovatoare de abordare, unice in acest segment al pietei.

IV. Plan de Marketing

Piata

In domeniul consilierii si orientarii profesionale, oferta este intr-o crestere accentuata, pe masura ce se infiinteaza noi societati si ONG-uri cu acest profil, iar altele deja existente isi extind sfera de acoperire, incluzand si acest domeniu. Cererea este si ea in crestere, dar ritmul este mai lent decat in cazul ofertei.
Serviciile pe care le ofera un astfel de centru au in vedere urmatoarele componente:
informare (date cu privire la posibilitatile de angajare in functie de studii, calificari, aptitudini psihoprofesionale; prezentarea ofertelor existente pe piata muncii);
consiliere (ajutor în întocmirea unui Curriculum Vitae (CV), in elaborarea unei scrisori de prezentare; consiliere individuala si de grup pentru luarea unei decizii corecte privind cariera si alegerea unui loc de munca);
planificarea carierei (orientare si reorientare profesionala);
dezvoltarea carierei (consiliere pentru accederea la oportunitati de studii, informarea cu privire la cursurile de formare si perfectionare in diverse domenii); eventual plasarea fortei de munca (in cazul in care institutia se
adreseaza si firmelor care fac angajari, in aceasta situatie extinzandu-si atributiile si devenind si un gen de intermediar pe piata fortei de munca).

Clientii

Beneficiarii sunt in primul rand persoanele care se afla in cautarea unui loc de munca, in special proaspetii absolventi ai unor forme de invatamant, somerii in cautarea unei slujbe sau cei care intentioneaza sa-si schimbe locul de munca sau profesia.
Suplimentar, clienti pot deveni si anumite firme care cauta sa angajeze personal si care pot apela la o asemenea agentie. Cu acceptul beneficiarilor din prima categorie (cei care caută un loc de munca) se poate forma o baza de date, din care firmele interesate sa poata alege angajatul potrivit. De asemenea, este indicata construirea unui sistem de evaluare si verificare a aptitudinilor pentru ca, la solicitarea angajatorilor, candidatii sa poata fi testati. Clientii poti fi si firme multinantionale dar si firme de dimensiuni mai reduse.

Concurenta

Sistemul de consiliere si orientare profesionala se afla la intersectia sferelor de activitate a trei ministere: Ministerul Educaţiei si Cercetarii, Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. In cadrul acestor ministere functioneaza diverse directii, departamente, birouri etc.
care au atributii in acest sens. In afara de acestea, exista o serie de institutii, ONG-uri care isi desfasoara acitivitatea in domeniul consilierii si planificarii carierei. Segmentul de beneficiari carora li se adreseaza aceste institutii variaza foarte mult, unele incepand cu elevii de liceu sau chiar din clasele gimnaziale, altele ocupandu-se cu precadere de someri, multi dintre acestia cu varste destul de avansate.

Promovarea

Politica de promovare adoptata trebuie sa vizeze segmentele-tinta mentionate la sectiunea “Clienti”. De aceea, se poate alege promovarea prin intermediul publicatiilor care se ocupa de piata muncii, a celor adresate tineretului, dar si in rubricile specializate in cereri/oferte de munca. Se poate apela de asemenea la Internet, care este un mediu de comunicare extrem de popular in randul tinerilor si a carui acoperire creste intr-un ritm accelerat. De asemenea, se poate opta pentru promovarea pe posturile de radio, care se bucura si ele de succes printre tineri.
In fine, se pot combina metodele enumerate mai sus, in functie de segmentul de beneficiari ales si de bugetul alocat pentru aceasta componenta.



V. Plan operational

Personal

Pentru buna functionare a firmei “Consilierea magica” personalul ar trebui sa fie format din:
- un manager
- 2 psihologi: unul pentru adulti, unul pentru copii
- 2 coachi: unul specializat pe business si altul pe domeniul privat.

Firma

Spatiu destinat desfasurarii activitatilor este reprezentat de un apartament cu 5 incaperi. Fiecare incapere are o destinatie precisa, dupa cum urmeaza: fiecare psiholog si coach beneficiaza de cate o incapere amenajata atat ca birou dar si ca incapere primitoare pentru client care sa-i asigure un mediu plin de confort si siguranta astfel incat sedintele sa aiba parte de cele mai bune rezultate. Acest apartament face parte dintr-un ansamblu rezidential, ce se gaseste in apropierea centrului orasului. De aici rezulta un alt atuu : accesul facil. O alta incapere este destinata celor care asteapta. De asemnea mai exista 2 bai, o bucatarie si o terasa. Acest imobil dispune si de spatiu de parcare suficient pentru clienti.

Costurile de inceput
Nefiind o activitate care presupune utilizarea de instalatii, echipamente, masini etc., costurile initiale sunt relativ reduse. Principalele directii inspre care se indreapta cheltuielile in faza incipienta sunt: inregistrarea legala a organizatiei, locatia (obtinerea si amenajarea sediului), logistica (computere, telefon, fax, copiator, alte echipamente de birou), consumabile si, nu in ultimul rand, personal. Este vorba despre cheltuielile ocazionate de recrutarea-selectia angajatilor si de acoperirea salariilor si taxelor aferente pe primele cateva luni de functionare.
Este esential ca personalul sa fie de calitate, pentru ca intr-o asemenea activitate resursa umana este probabil cea mai importanta.

Pregatire si calificare

Este recomandat ca personalul implicat in aceasta activitate sa fi absolvit o forma de invatamant superior intr-unul din domeniile: psihologie, sociologie, pedagogic etc. si sa beneficieze de experienta in lucrul cu tinerii, care reprezinta “grosul” beneficiarilor.

Cadrul legal

Exista o serie de Ordine emise de Ministerul Educatiei, care reglementeaza activitatea de orientare scolara si profesionala din invatamantul public (3277 din 16.02.1998, 3370 din 3.09.1998, 3064 din 18.01.2000, cat si Notificarea nr. 12487 din 3.09.1998).
In ceea ce priveste forma de organizare: o organizatie neguvernamentala (ONG) –respectiv o asociatie sau o fundatie – este reglementata de Ordonanta Guvernului nr.26/2000, publicata in Monitorul Oficial nr. 39 din 31 ianuarie 2000. Aceasta stabileste procedura de infiintare comuna pentru asociatii si fundatii si nu impune o limita in ceea ce priveste scopul si obiectul de activitate al acestora.

VI. Management si organizare
Conducerea va fi executata de managerul firmei, care este si unicul asociat, Fanica Ungureanu, absolvent al Facultatii de Business si al Facultatii de Psihologie.
In fata autoritatilor de stat, terti si in justitie, societatea e reprezentata de managerul firmei, deoarece are toate competentele necesare pentru a actiona in numele societatii.Totodata el poate actiona pentru a autoriza actele si operatiunile de gestiune si orice acte de diispozitie. Managerul deschide conturi in lei si in valuta si poate utiliza fondurile financiare ale societatii.

Organizare

Personalul necesar este format dinitr-un manager, doi psihologi si doi coachi. Programul de functionare al firmei va fi intre orele 10 si 19, timp in care angajatii isi vor desfasura intalnirile in functie de doleantele clientilor in acel interval orar. Activitatea firmei nu se rezuma strict la sedinte, ci se vor desfasura si worshopuri, discurtii si seminarii in cadrul unor firme si facultati.
Fanica Ungureanu, absolvent al Facultatii de Business si al Facultatii de Psihologie este managerul firmei.
Ahim Escu, absolvent al Facultatii de Psihologie, doctorand in cadrul aceleasi Facultati, in varsta de 35 de ani.- psiholog.
Monalisa Smarald, absolventa a Facultatii de Psihologie, cu un stagiu efectuat in Paris, specializata in psihologia copilului, se va ocupa de copii.
Ivona Brad, coach, in varsta de 32 de ani, formare in coaching aprobata de ICF ( International Coach Federation).
Margareta Ion, coach, in varsta de 40 de ani, formare in coaching aprobata de ICF ( International Coach Federation).

VII. Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare

Costurile de inceput
Nefiind o activitate care presupune utilizarea de instalatii, echipamente, masini etc., costurile initiale sunt relativ reduse. Principalele directii inspre care se indreapta cheltuielile in faza incipienta sunt: inregistrarea legala a organizatiei, locatia (obtinerea si amenajarea sediului), logistica (computere, telefon, fax, copiator, alte echipamente de birou), consumabile si, nu in ultimul rand, personal. Este vorba despre cheltuielile ocazionate de recrutarea-selectia angajatilor si de acoperirea salariilor si taxelor aferente pe primele cateva luni de functionare.
Este esential ca personalul sa fie de calitate, pentru ca intr-o asemenea activitate resursa umana este probabil cea mai importanta.

VIII. Plan financiar

Investitia initiala este detaliata in tabelul de mai jos :
Nr.Crt.
Denumire investitie
Valoare (RON)
1.
Chirie lunara pentru sediul firmei
3900
2.
Mobilier
6000
3.
Produse papetarie
1000
4.
Computer : 4 bucati
5000
5.
Telofoane : fix, mobile, fax, imprimante
4000
6.
Construire site
2500
Total
22400



IX. Informatii utile
Ministerul Educatiei si Cercetarii
Str. General Berthelot nr. 28-30, sector 1, Bucuresti
Tel: (021) 315.50.99
www.edu.ro
Autoritatea nationala pentru sport si tineret
Str. Vasile Conta nr.16, sector 2, Bucuresti
Tel: (021) 318.90.00
www.anst.gov.ro
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
Str. Dem I. Dobrescu nr. 2-4, sector 1, Bucuresti
Tel: (021) 313.62.67, (021) 315.85.56
www.mmuncii.ro

No comments:

Post a Comment